100narzedzi.pl Szlifierki wkrętarki akumulatorowe kompresory i narzędzia

Produktów : 0 ; do zapłaty : 0,00 zł

REKLAMACJA PRODUKTU PRZEZ KONSUMENTA NA PODSTAWIE USTAWY

PODSTAWA

REKLAMACJI

z tytułu niezgodności towaru z umową

z tytułu rękojmi

DATA ZAWARCIA

UMOWY SPRZEDAŻY

dotyczy Umów Sprzedaży zawartych

do 24 grudnia 2014 roku

dotyczy Umów Sprzedaży zawartych

od 25 grudnia 2014 roku

PODSTAWA PRAWNA

ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o

zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. nr 141, poz.

1176 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa

ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze

zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa

PODSTAWOWE

PRZESŁANKI

ODPOWIEDZIALNOŚCI

SPRZEDAWCY

Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, jeżeli Produkt w chwili jego

wydania jest niezgodny z Umową Sprzedaży.

niezgodność towaru z umową

W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości Produktu

domniemywa się, że jest on zgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli

odpowiada podanemu przez Sprzedawcę opisowi lub ma cechy

okazanej Klientowi próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez Klienta przy zawarciu Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia Produktu.

W przypadkach nieobjętych powyższymi przypadkami domniemywa się, że Produkt jest zgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju Produkt jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym Produkt tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy Produkt odpowiada oczekiwaniom dotyczącym Produktu tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach Sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się

zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu Produktu lub reklamie,

odnoszące się do właściwości Produktu, w tym także terminu, w

jakim Produkt ma je zachować.

Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie

osoby, która wprowadza Produkt do obrotu krajowego w zakresie

działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się

za producenta przez umieszczenie na Produkcie swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego.

Za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży uważa się również

nieprawidłowość w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli

czynności te zostały wykonane w ramach Umowy Sprzedaży przez

Sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi on odpowiedzialność,

albo przez Klienta według instrukcji otrzymanej przy sprzedaży.

zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialności

Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność Produktu z Umową

Sprzedaży, gdy Klient o tej niezgodności wiedział lub, oceniając

rozsądnie, powinien był wiedzieć.

Sprzedawca nie jest związany zapewnieniem, o którym mowa
w art. 4, jeżeli wykazał, że zapewnienia tego nie znał ani, oceniając

rozsądnie, znać nie mógł albo że nie mogło ono mieć wpływu na

decyzję kupującego o zawarciu umowy, albo też że jego treść

sprostowano przed zawarciem umowy.

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

wada fizyczna

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili

Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Produktu z Umową Sprzedaży. W szczególności sprzedany Produkt jest niezgodna z Umową Sprzedaży, jeżeli:

1) nie ma właściwości, które Produkt tego rodzaju powinien mieć ze

względu na cel w Umowie Sprzedaży oznaczony albo wynikający z

okoliczności lub przeznaczenia;

2) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił

Klienta, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

3) nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

4) została Klientowi wydana w stanie niezupełnym.

Jeżeli Klientem jest konsument, na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza Produkt do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na sprzedanym Produkcie swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.

Sprzedany Produkt ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jego zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca

ponosi odpowiedzialność, albo przez Klienta, który postąpił według

instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy.

wada prawna

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa

zwolnienie Sprzedawcy od odpowiedzialności

Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.

Gdy przedmiotem Umowy Sprzedaży są Produkty oznaczone tylko co do gatunku albo Produkty mające powstać w przyszłości, Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili wydania rzeczy. Przepisu tego nie stosuje się, gdy Klientem jest konsument.

Sprzedawca nie jest odpowiedzialny względem Klienta będącego

konsumentem za to, że sprzedany Produkt nie ma właściwości

wynikających z publicznych zapewnień, o których mowa powyżej, jeżeli zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Klienta o zawarciu Umowy Sprzedaży, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem Umowy Sprzedaży.

 

PODSTAWOWE

UPRAWNIENIA

KONSUMENTA

Niniejsze uprawnienia mają co do zasady charakterdwuetapowy, co oznacza, że Klient ma możliwość przejścia do drugiego etapu

uprawnień dopiero po uprzednim wyczerpaniu uprawnień z

pierwszego etapu:

1) Etap: naprawa / wymiana

Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z Umową Sprzedaży przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu

zgodnego z Umową Sprzedaży oraz rodzaj i stopień stwierdzonej

niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie

naraziłby Klienta inny sposób zaspokojenia.

2) Etap: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy

Jeżeli Klient, z przyczyn określonych powyżej, nie może żądać

naprawy ani wymiany albo jeżeli Sprzedawca nie zdoła uczynić

zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa

albo wymiana narażałaby Klienta na znaczne niedogodności, ma on

prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od

Umowy Sprzedaży. Od Umowy Sprzedaży Klient nie może odstąpić, gdy niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj Produktu i cel jego nabycia.

Niniejsze uprawnienia mają co do zasady charakter równorzędny, co oznacza, że Klient ma możliwość korzystania od razu zarówno z

pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień:

1) Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy

Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usunie.

Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.

Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny

wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.

Ø Jeżeli Klientem jest konsument, może zamiast zaproponowanego

przez Sprzedawcę zgodnie z postanowieniami powyżej usunięcia

wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast

wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie

Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany

przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych

kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez

Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się

wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie

stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności,

na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.

Jeżeli spośród sprzedanych Produktów tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od Produktów wolnych od wad, bez szkody dla stron obu, uprawnienie Klienta do odstąpienia od umowy ograniczone jest do Produktów wadliwych.

2) Grupa: naprawa/wymiana

Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może żądać wymiany

Produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest

obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.

WAŻNE TERMINY

REKLAMACYJNE

2 miesiące na zawiadomienie Sprzedawcy o stwierdzeniu

niezgodności

Kupujący traci swoje uprawnienia, jeżeli przed upływem dwóch

miesięcy od stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową

Sprzedaży nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. Do zachowania

terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

6 miesięcy domniemania istnienia niezgodności w chwili wydania Produktu

Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, jeżeli Produkt w chwili jego

wydania jest niezgodny z Umową Sprzedaży; w przypadku

stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od

wydania Produktu domniemywa się, że istniała ona w chwili

wydania.

2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy

Sprzedawca odpowiada za niezgodność Produktu z Umową

Sprzedaży jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem

dwóch lat od wydania tego Produktu Klientowi; termin ten biegnie

na nowo w razie wymiany Produktu.

1 rok domniemania istnienia wady w chwili wydania Produktu

Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Produkcie w tej samej chwili. Jeżeli Klientem jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania sprzedanego Produktu, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta.

2 lata odpowiedzialności Sprzedawcy

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania Produktu Klientowi. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne sprzedanego Produktu stosuje się przepisy dotyczące wady fizycznej, z tym że bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi rozpoczyna się od dnia, w którym Klient dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Klient dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej - od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.

MIEJSCE I SPOSÓB

ZŁOŻENIA

REKLAMACJI

Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład :

- osobiście pod adresem: ul. Świerczewska 54, 71-066 SZCZECIN;

- pisemnie na adres: ul. Świerczewska 54, 71-066 SZCZECIN;

- telefonicznie pod numerem telefonu: 91 4856 457.

- faksem na numer: 91 4856 458

- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@cezar-szczecin.pl

OPIS REKLAMACJI

Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji poniższych informacji - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę:

(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności/wady;

(2) żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od

Umowy Sprzedaży; oraz

(3) danych kontaktowych składającego reklamację.

Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklam<


Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej mo
Sklep Prokonsumencki
RATY

Aby sprawdzić status zamówienia

Wpisz jego unikalny numer


Odwiedź 1001narzedzi.pl na ShopMania


Zakupy z rabatem
Rating for 1001narzedzi.pl

© Elektronarzędzia 1001 narzędzi. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.

Oprogramowanie KQS.store Realizacja : sucro.pl